KODEN JAG SKAPADE
import pygame
import time
from pygame.locals import *
pygame.init()
screen_width, screen_height = 600, 600
window = pygame.display.set_mode((screen_width, screen_height))
window.fill((255, 255, 255))
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [100, 100, 400, 100], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [100, 100, 400, 100], 10)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [400, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [150, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [170, 130, 200, 50], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [170, 130, 200, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [400, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [150, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [415, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [165, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [200, 190, 200, 200], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [200, 190, 200, 200], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 128, 128), [180, 165, 180, 7], 10)
pygame.draw.rect(window, (254, 254, 254), [180, 140, 180, 12], 10)
pygame.display.update()
running = True
while running:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT or (event.type == pygame.KEYDOWN and
event.key == pygame.K_ESCAPE):
pygame.quit()
exit()
mouse_x, mouse_y = pygame.mouse.get_pos()
color = (mouse_x % 256, mouse_y % 256, (mouse_x + mouse_y) % 106)
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [100, 100, 400, 100], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [100, 100, 400, 100], 10)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [400, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [150, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [170, 130, 200, 50], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [170, 130, 200, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [400, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [150, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [415, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [165, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [200, 190, 200, 200], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [200, 190, 200, 200], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 128, 128), [180, 165, 180, 7], 10)
pygame.draw.rect(window, (254, 254, 254), [180, 140, 180, 12], 10)
pygame.draw.circle(window, color, (mouse_x, mouse_y), 10)
pygame.display.flip()
pygame.quit()
Min kod är uppdelad i tre delar grön och blå. Den blå delen är bara hur musen
fungerar och vilken färg som kommer bli efter att musen varit på just det
exakta området
medans de kod bitarna som är gröna är min figur som jag
gjorde och som är skapad av flera "pygame.draw.rect" som går att
se i koden. Alla svarta bitarna av koden är grund bitar
för att koden ska fungera som tex stängas av om man trycker på "ESC", uppdateras hela tiden,