MITT PYGAME

Övre bilden är hur den ser ut innan man har börjat måla
och denna kod har jag skapat genom att använda mig av pygame.draw.rect

Den här bilden visualiserar hur det kan se ut när man har
dragit muspekaren över skärmen så kollar koden vart
musen är och sen beroende på musens position så får den en rgb färg

KODEN JAG SKAPADE

import pygame
import time
from pygame.locals import *
pygame.init()
screen_width, screen_height = 600, 600
window = pygame.display.set_mode((screen_width, screen_height))

window.fill((255, 255, 255))
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [100, 100, 400, 100], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [100, 100, 400, 100], 10)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [400, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [150, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [170, 130, 200, 50], 0)

pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [170, 130, 200, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [400, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [150, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [415, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [165, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [200, 190, 200, 200], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [200, 190, 200, 200], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 128, 128), [180, 165, 180, 7], 10)
pygame.draw.rect(window, (254, 254, 254), [180, 140, 180, 12], 10)

pygame.display.update()

running = True
while running:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT or (event.type == pygame.KEYDOWN and
event.key == pygame.K_ESCAPE):
pygame.quit()
exit()
mouse_x, mouse_y = pygame.mouse.get_pos()

color = (mouse_x % 256, mouse_y % 256, (mouse_x + mouse_y) % 106)

pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [100, 100, 400, 100], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [100, 100, 400, 100], 10)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [400, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [150, 60, 50, 50], 20)
pygame.draw.rect(window, (0, 0, 0), [170, 130, 200, 50], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [170, 130, 200, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [400, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [150, 60, 50, 50], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [415, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (240, 240, 240), [165, 82, 20, 5], 30)
pygame.draw.rect(window, (0, 240, 0), [200, 190, 200, 200], 0)
pygame.draw.rect(window, (200, 240, 200), [200, 190, 200, 200], 10)
pygame.draw.rect(window, (240, 128, 128), [180, 165, 180, 7], 10)
pygame.draw.rect(window, (254, 254, 254), [180, 140, 180, 12], 10)

pygame.draw.circle(window, color, (mouse_x, mouse_y), 10)

pygame.display.flip()
pygame.quit()

Min kod är uppdelad i tre delar grön och blå. Den blå delen är bara hur musen
fungerar och vilken färg som kommer bli efter att musen varit på just det
exakta området medans de kod bitarna som är gröna är min figur som jag
gjorde och som är skapad av flera "pygame.draw.rect" som går att
se i koden. Alla svarta bitarna av koden är grund bitar för att koden ska fungera som tex stängas av om man trycker på "ESC", uppdateras hela tiden,